Результати опитування громадян- відвідувачів Добропільського міськрайонного суду Донецької області
В період з 25 лютого по 15 березня 2019 року в приміщенні Добропільського міськрайонного суду Донецької області області було проведено анонімне опитування громадян - відвідувачів суду щодо оцінки рівня організації роботи суду шляхом анкетування.
Судом було розроблено анкету, що містила в собі питання про роботу, працівників апарату суду, їх ставлення до громадян, зручність перебування відвідувачів у приміщенні суду, тощо. Також на офіційній веб - сторінці Добропільського міськрайонного суду було розміщено оголошення про заплановане опитування відвідувачів, виготовлено та розмножено анкети для респондентів.
Під час проведення анкетування, участь у ньому взяло 102 особи.
Загалом, при проведенні узагальнення анкетування було встановлено наступні результати:
- Оцінка зручності перебування громадян у приміщенні суду (достатність та зручність місць для очікування, чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо).
Оцінки розподілилися наступним чином: «відмінно» - 17 осіб (17%), «добре» - 66 осіб (65%); «задовільно» - 13 особи (13%); та 4 особа (3%) вказала оцінку «незадовільно».
- Оцінка повноти, якості та доступності необхідної для відвідувачів суду інформації (наявності інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору, інформації щодо розміщення кабінетів та інших приміщень тощо.)
Опитуванням встановлено, що 19 респондентів (19%) при відповіді на поставлене запитання вказали оцінку «відмінно», 67 респондентів (65%) – оцінку «добре»; 10 особа (10%) - поставили оцінку задовільно, 3 особи (2%) - «незадовільно».
- Оцінка ефективності організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність, з урахуванням поштового перебігу, надіслання судом повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість перенесення судових засідань; додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ тощо).
12 опитаних осіб (12%) вказали оцінку «відмінно»; 66 особи (65%) – «добре» , 14 особи (14%) – «задовільно», «важко сказати» вказали 2 особи (2%),, «незадовільно» - 7 оосіб 7(%) .
- Як респонденти оцінюють рівень етичної поведінки суддів та працівників апарату суду (доброзичливість, коректність, неупередженість тощо)?
На відмінно оцінили поведінку суддів та працівників апарату суду 22 особи (21%) , 62 особи (61%) вказали оцінку «добре», оцінку «задовільно» - 11 особи (11%), «важко сказати» - 1 особа (1%), «незадовільно» - 5 осіб (5%).
- Як респонденти оцінюють організацію роботи канцелярії суду (графік прийому документів, зручність їх подання, ввічливість і тактовність працівників тощо).
На відмінно оцінили роботу канцелярії Добропільського міськрайонного суду 9 осіб (9%), 72 респондентів (70%) вказало оцінку «добре», оцінку «задовільно» зазначила 13 осіб (13%), «незадовільно» зазначила 6 осіб (6%).
- 6. Якщо респондентам доводилось телефонувати до суду, чи завжди вдавалось дозвонитися та отримати потрібну інформацію?
Завжди додзвонювались до Добропільського міськрайонного суду Донецької області 60 осіб ( 59%) опитаних; завжди додзвонювалися, але не з першого разу - 21 особи (20%); не додзвонилися - 3 особи (3%); 16 осіб віднесли свою відповідь до категорії «дозвонився але інформація була неповна», що склало 15%
- Чи можете Ви сказати, що суд при розгляді Вашої справи був незалежним та неупередженим та був забезпечений справедливий судовий розгляд?
На питання щодо незалежності та неупередженості судового розгляду: 5 (5%) респондент вважає, що судовий розгляд справи не відповідав цим критеріям, «скоріше так» відповіли 46 (45%) осіб, «скоріше ні» зазначило 6 осіб (6%). Не виникло сумнівів у незалежності та неупередженості судового розгляду у 30 респондентів (29%), не визначилася з відповіддю лише 13 особа (13%).
- Чи вчасно респонденти отримували процесуальні документи?
На вчасність отримання документів всі 85 респондент (83%) вказали, шо отримували їх вчасно, 15 осіб (18%) – отримали невчасно.
- На питання щодо враження від візиту до суду порівняно з очікуванням громадян, у більшості респондентів – 51 (50%) враження «відповідають очікуванням». «Краще ніж очікували» відповіли 26 відвідувачів (25%), не визначилися з відповіддю «важко сказати» 14 особи (14%), «гірше ніж очікував» - 10 осіб (10%).
- 10.Чи довіряють респонденти Добропільському міськрайонному суду Донецької області?
За результатами опитування встановлено, що 80 осіб (78%) висловлюють довіру суду; варіант відповіді «важко сказати» обрала 16 осіб (15%); суду не довіряють 5 респондентів (5%).
Підводячи підсумки проведеного анкетування, слід зазначити, що загалом робота суду організована належним чином, відвідувачі суду відзначили ввічливе та уважне ставлення працівників апарату суду до громадян, своєчасне надання відповідей на звернення та високий рівень надання допомоги відвідувачам суду при вирішенні процесуальних питань. Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні.
Ми вдячні всім, хто прийняв участь в опитуванні, результати анкетування будуть враховані у подальшій роботі суду.